dinsdag 11 september 2007

NET GEMIST ...


Het begon nochthans allemaal veelbelovend. Om 10h00 opgestaan -wat voor mij zéééér vroeg is voor een zaterdag - en om 10h30 reeds bij de warme bakker om chocoladekoeken en ‘pistolees’. Genoten van een lekker ontbijt en daarna tot 13h00 mijn huisje een grote schoonmaakbeurt gegeven.

Omstreeks 14H00 stonden de bidons Isostar reeds klaar, maar krampen in de darmen (zenuwen?) en een paar zondagschauffeurs die zich blijkbaar vergist hadden van dag stuurden mijn planning volledig in de war. Met een volgens de GSP geplande aankomsttijd van 15H03 in Munkzwalm wist ik dat ik de start van de wedstrijd niet meer ging halen, dus dan maar besloten om door te rijden naar de finse piste in Oudenaarde om daar een 10 km –loop af te werken op wedstrijdtempo met als resultaat:

10 km: 46 min 10 sec (13km/h) aan een gemiddelde hartslag van 172 BPM.
Eerste 5 km: 22 min.
Eerste 6 km: 27 min

Mijn objectief om een 10 km wedstrijd uit te lopen in minder dan 45 minuten is dus zeker haalbaar.

Maandag volgde er dan in het park een duurloop van 13 km. Eindtijd was vooropgezet op 65 minuten, maar dat bleek na de inspanningen van zaterdag iets te hoog gegrepen, waardoor ik uiteindelijk na 70 minuten de chrono kon afduwen.

Vanavond werk ik nog maar ééns een doorgedreven intervaltraining af om die gemiddelde hartslag naar beneden te krijgen.

Hasta la proxima!

1 opmerking:

Anoniem zei

En dan nog twee vrouwen die treuzelen en dan is het helemaal omzeep, nietwaar.

Voor de volgende wedstrijd stellen we een planning op onder het motto beter te vroeg dan te laat

grtz n