donderdag 15 november 2007

N.I.K.S.

Help! Au secours! Hilfe! Ayúdame! Ik MAG niet meer lopen!!!

Des te meer trainingsschema’s er bestaan voor het lopen van één of andere afstand binnen een bepaalde tijdsspanne, des te minder schema’s er circuleren waarin staat wat te doen erna.

Enig ‘gegoogle’ bracht me op het volgende resultaat, dat unaniem wordt verkondigd door het merendeel van de virtuele looptrainers:

Doe niets … of op z’n minst zo weinig mogelijk!
Tja … daar zal m’n baas me graag mee horen af komen.

Nee, alle gekheid op een stokje! Uit recent wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het lichaam zich na een zware inspanning het best herstelt door een periode van algemene inactiviteit. Niks rustig uitlopen de volgende dagen, niks alternatieve sportbeoefening. Zelfs het effect van na-strectchen, wat in mijn ‘voetbalperiode’ heiliger was dan de paus, wordt herleid tot nul, zero, … niks!

Soit, hier zit ik dan maar wat te … euhm … niksen..

Nog een geluk dat ik volgende week mijn vliegtuigticket naar Mexico City kan gaan ophalen en zonder me te overdoen de rugzak kan beginnen pakken. 3 weekjes ‘dolce far niente’ … maar dan in ’t Spaans!

Le mantengo informado!

Geen opmerkingen: